vrijdag 10 februari 2012

Sorry

03 Februari 2012 was de dag dat het ging sneeuwen in Nederland en helaas ook het begin van een helse week op het spoor.

In deze week hebben mijn reizigers ongelofelijk veel voor hun kiezen gekregen, en dat door een beetje sneeuw en vorst, natuurlijk zijn de sneeuw en vorst de “veroorzakers” echter vind ik dat dezelfde sneeuw en vorst niet verantwoordelijk zijn voor de gevolgen van afgelopen week. In principe hebben mijn reizigers geen boodschap aan oorzaak&gevolg zij betalen namelijk voor een dienst en die dienst is o.a. binnen de afgesproken tijd van A naar B vervoert te worden.

Ik denk dat ik namens vele collega's spreek als ik zeg dat wij vreselijk balen dat wij de afgelopen week niet goed hebben kunnen doen waarin wij behoorlijk goed kunnen zijn namelijk treinen rijden.
Hopelijk hervinden de directie's van zowel de NS alsmede Prorail zich en pakken ze nu eens goed hun verantwoordelijk in hun eigen toko en lossen dan ook de problemen eens en voor altijd op.

Zelf geloof ik er niet in dat het gehele spoor 100% betrouwbaar en robuust te krijgen is, echter moeten zowel de NS&Prorail hun toko zover zien te krijgen dat er bij de volgende winterse dag meteen treinen in een soort van pendeldienst gaan rijden zodat we onze reizigers niet meer letterlijk en figuurlijk uren onnodig in de kou laten staan, en dan in de achtergrond werken aan herstel van de infra en de treindienst zodat die zo snel mogelijk weer normaal kan worden.

Namens deze Machinist: sorry

Geen opmerkingen:

Een reactie posten